۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

انتقال سعید حسین زاده به بند ۷ زندان اوین

سعید حسین‌زاده موحد فعال مدنی که روز گذشته درپی مراجعه به دادستانی بازداشت و به زندان اوین فرستاده شده بود، روز جاری به سالن ۲ بند ۷ زندان اوین منتقل شد. بعضی منابع از شروع اعتصاب غذای وی از بدو انتقال به زندان اوین خبر می‌دهند.

به گزارش سحبانیوز، روز جاری سعید حسین‌زاده موحد به سالن ۲ بند ۷ اوین منتقل شد.
بعضی منابع با توجه به اینکه آقای حسین زاده پیش از بازداشت اعلام کرده بود در صورت دستگیری به اعتصاب غذا دست خواهد زد از آغاز اعتصاب او خبر می دهند با اینحال هرانا تا زمان تنظیم این گزارش قطعیت اقدام وی به اعتصاب غذا را بصورت مستقل نمیتواند تایید کند.
سعید حسین‌زاده روز گذشته با مراجعه به دادستانی تهران بازداشتو به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شده بود.
لازم به یادآوری است آقای حسین‌زاده موحد در اسفندماه سال گذشته پس از اعتصاب غذای اعتراضی به مرخصی استعلاجی اعزام شد.
در مدت زمان اعتصاب غذای وی، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با عنوان “زندانی عقیدتی بیمار در اعتصاب غذا” در مورد «اعتصاب غذای سعید حسین زاده»، فعال حقوق کودکان و زندانی زندان اوین و «وخامت حال وی» ابراز نگرانی کرده بود.
سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.
وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر تایید شد