۱۳۹۶ خرداد ۶, شنبه

تهدید جانی شیراحمد شیرانی در زندان اردبیل

سحبانیوز، شیر احمد شیرانی، زندانی بلوچ که هشتمین سال از ایام حبس ۲۲ ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند، روز شنبه، از بند هفت زندانیان سیاسی این زندان به بند پنچ این زندان که محل نگهداری زندانیان غیرسیاسی است تبعید شد. باتوجه به تنش های مذهبی و عقیدتی که یش تر بین بعضی از زندانیان تحریک شده این محل و تبعیدشدگان سنی مذهبی چون احمد شیرانی در این زندان پیش آمده بود نگرانی های خانواده شیرانی از بابت امنیت و سلامتی این زندانی فزونی یافته است.

شیر احمد شیرانی فرزند چاکر متولد سی ام شهریور ۱۳۶۲، مجرد، اهل زاهدان و ساکن تهران، در تاریخ ۱۳ خرداد ۷۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد و هم اکنون نیز هشتمین سال از حبس ۲۲ ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند.
این زندانی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، به دلایل نامعلومی از بند هفت زندانیان سیاسی این زندان به بند پنچ تبعید شد.
باتوجه به سنی مذهب بودن این زندانی تبعیدی و با توجه به اینکه در گذشته زندانیان تحریک شده این زندان وی و تنی دیگر از زندانیان اهل سنت را به دلیل اختلافات دینی مضروب کرده بودند و در این ضرب و شتم از حمایت مسئولان زندان نیز برخوردار بودند تبعید شیراحمد شیرانی به چنین محلی بر دامنه نگرانیها از سلامت و امنیت این زندانی افزوده است. آقای شیرانی هم اکنون برای ادای فرایض مذهبی خود نیز با دشواری دو چندان روبه است.
این زندانی که در ۱۳ خرداد سال ۷۹ بازداشت شد به شهادت خود به مدت ۲ سال در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت.
آقای شیرانی نهایتا بعد از تحمل دو سال انفرادی پس از اقدام به یک اعتصاب «خشک و تر» اعتراضی نسبت به وضعیت خود در یک دادگاه «بدون امکان دفاع مناسب از خود» به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۲۲ سال حبس در تبعید به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.